Pedagogische visie
Voor ons zijn voorwaarden om optimaal te ontwikkelen: veiligheid, aandacht, vertrouwen en betrokkenheid. Dit geldt voor iedereen die onze school bezoekt. Wij staan in verbinding met elkaar en met onze omgeving, samen willen we het doen. Wanneer een kind zich veilig voelt, kan het de wereld ontdekken en zich ontwikkelen. Hiervoor is nodig dat er één duidelijke taal wordt gesproken binnen de school. De kinderen op onze school werken samen aan het vinden van oplossingen op basis van wederzijds respect. Wij werken vanuit eigenheid en durven keuzes te maken. Wij streven groei bij kinderen na vanuit een breed perspectief. Zo kijken wij naar: eigenheid, doelmatigheid, proces en talent. Kinderen zijn eigenaar van hun eigen ontwikkeling. Door te reflecteren, leren we kinderen te zien waar ze staan in hun eigen ontwikkeling en welke volgende stap ze zouden kunnen zetten.
We willen graag dat ieder kind ten opzichte van zichzelf groeit, niet alle kinderen kun je langs dezelfde meetlat leggen. Wij vinden het daarom belangrijk dat ieder kind groeit langs zijn persoonlijke meetlat. We maken binnen het bestaande onderwijs meer ruimte voor thematisch werken. Kinderen kunnen dan hun eigen interesses volgen en daarmee aan de slag gaan. Ze maken kennis met andere facetten van leren. Dit geven wij vorm door middel van het werken in ateliers. Kinderen kunnen dan, naast de basisvaardigheden, kiezen welk atelier ze willen volgen. Creatief, expressief, digitale geletterdheid, burgerschap en techniek komen aan bod. Wij bieden hierin een breed en gevarieerd aanbod. De ateliers worden gegeven door de leerkrachten, stagiaires, externen en ouders. Wij vinden het belangrijk kinderen voor te bereiden op een diverse samenleving, waarin elke bijdrage van waarde is. Het aanbod bij ons op school richt zich op een brede solide basis in rekenen, taal, lezen en spelling. Daarnaast willen we de kinderen meegeven dat iedereen eigen talenten heeft en die mag ontwikkelen. Hiermee bekrachtigen we dat je meetelt, erbij hoort en wordt gezien.